Tegenslag of niet - Reisverslag uit Grandson, Zwitserland van Frank en Gaby Buijs en Flath - WaarBenJij.nu Tegenslag of niet - Reisverslag uit Grandson, Zwitserland van Frank en Gaby Buijs en Flath - WaarBenJij.nu

Tegenslag of niet

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Frank en Gaby

12 Augustus 2008 | Zwitserland, Grandson

We zijn inmiddels al enige dagen in Zwitserland en de Jura doorgetrokken De bergen al wat hoger en de klimmen wat langer. Ik heb inmiddels mijn mobiele telefoon terug, nadat hij van Luxemburg via Caopelle a/d IJssel en Amersfoort naar Viller le Lac was gesruurd. Paske was daar aan nieuwe hoeve4n toe, maar een hoefsmid in Frankrijk was moeilijk te vinden. Dus verhuisden we naar Les Brenets aan de zwitserse kant van het dal en daar hadden we een camping met een prima wei voor paske en binnen een dag een hoefsmid. Zijn oude ijzers waren inmiddels glij-ijzers geworden. De nieuwe hebben harde uitstekende puntjes waarmee ze feilloos over het steile asfalt kan.Vrijdag hadden we een wat steile beklimming in het bos en heeft ze door het heen en weer schuiven van de bage een schaafwond opgelopen. Zondag wilde ze niet meer opgeladen worden. Ze begon te schoppen als ik de achterste buikriem wilde vastmaken. Uiteindelijk ben ik met Paske zonder bage verder gelopen en is Gaby met een taxi en de bagage richting Grandson vertrokken. Nu blijkt ze aan de andere kant van de rug een soort puist te hebben. Morgen komt de dierenarts kijken en vermoedelijk kunnen we tenminste twee weken niet verder. We houden nu maar vakantie hier in de stromende regen. Gelukkig heeft Paske hier een goede bergwei tegenover de camping bij een heel vriendelijke en behulpzame boer.En wij zijn druk bezig plannen te maken hoe de komende twee weken door te brengen. Misschien wel een uitstapje naar Florence en/of Dornach.Eerst maar afwachten wat de veearts zegt. June en Henk De schroef van het linker voortuig was losgekomen. Ik heb hem zo goed mogelijk vastgedraaid en een nieuwe ernaast gezet. iedereen hartelijke groeten.
Frank

• 13 Augustus 2008 - 08:16

Collega's IVN:

Hoi Gaby, Frank en Paske,
    Wat een avontuur voor jullie en ook voor Paske. Hopen dat Paske snel weer fit is en voor jullie, een paar weekjes rust kan ook lekker zijn. Hartelijke groet, Arnoud, Marjon en Marije

• 15 Augustus 2008 - 11:27

Fred Nijman :

Hallo Caby en Frank,ik vind kranig zoals jullie doorgaan houd moed,een paar dagen ontspannen zal jullie goed doen veel sterkte en breng het tot een goed einde uiteraard ook voor Paske,veel plezier,groetjes, Fred.

• 17 Augustus 2008 - 09:39

Noud:

Ha oom Frank, leuk te lezen van je avontuurlijke reis. Wat een afstand hebben jullie al afgelegd zeg ik ben diep onder de indruk. Loopt het lekker?
    Hoop dat je lekkere en inspirerende tijden meemaakt. Groeten aan je reisgenoten! Neef Noud

• 18 Augustus 2008 - 09:06

Everdien:

ha Gaby, Frank en Paske,
    jullie komen zo af en toe langs in mijn gedachten. ik was natuurlijk verrast dat jullie al zo ver zijn. wat een avonturiers zijn jullie! leuk om het versdlag te lezen.
    ik hoop dat de regen ophoudt en jullie een fijne pauze ervaren in Zwitserland.
    hartelijke groetjes,
    Everdien

• 23 Augustus 2008 - 09:06

Edith:

Jeetje jullie zijn toch al ver gekomen! Dankzij Paske toch nog wat vakantie...Eig. moet je daar blij mee zijn...reis goed verder en het ga jullie goed! Groetjes Edith

• 24 Augustus 2008 - 18:08

Sonja:

Lieve Frank en Gaby,
    Hoop dat jullie de afgelopen tijd ook een zonnetje hebben gehad en genoten hebben van het mooie Zwitserland. Is de bult op Paskes rug al weer genezen?
    Arthur heeft inmiddels een tijdelijke kamer in Delft en is op zoek naar een definitieve plek. Volgende week beginnen de colleges.
    Voor allebei dus een heel ander leven. Volgens mij heeft hij er wel zin in. Veel liefs, geluk en beterschap voor Paske,
    Son

• 26 Augustus 2008 - 08:43

Ciska:

Lieve Gaby en Frank,
    Ik denk veel aan jullie en volg jullie 'op de voet'. Ik hoop dat alles goed gaat en dat Paske goed herstelt.
    Genoten van een poosje vrijaf, en lekker uitgerust?
    Wij zijn terug van 4 weken vakantie, inclusief een mooie Sprenseweek en hebben genoten. En het is ook weer heerlijk om thuis te zijn en te genieten van huis en tuin.
    Goede reis!
    Lieve groeten,
    Ciska

• 26 Augustus 2008 - 13:25

Joke Capelle:

Wat een geluk dat paske het zelf aangaf anders was het misschien niet meer te verholpen geweest.
    Wel een heel avontuur deze reis. Veel rust deze periode en misschien nog niet zo gek dat Paske haar eigen ''natuur'' volgt en jullie mee gaan daarin. goede reis Joke