Hemelhoog en .... - Reisverslag uit Echternach, Luxemburg van Frank en Gaby Buijs en Flath - WaarBenJij.nu Hemelhoog en .... - Reisverslag uit Echternach, Luxemburg van Frank en Gaby Buijs en Flath - WaarBenJij.nu

Hemelhoog en ....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Frank en Gaby

18 Juni 2008 | Luxemburg, Echternach

Alweer in de vierde week en het blijft avontuurlijk. Ons dieptepunt was na Ouren waar we langs de Our naar het zuiden liepen en niet verder konden op een te nauw rotspaadje. Een eindje terug een afslag genomen en deze leidde ons inmiddels in de stromende regen naar een plek ongeveer 4km noordelijk van de camping waar we vertrokken waren. Terug gaan bleek korter dan doorgaan. Uiteindelijk na 17km gelopen te hebben terug op plek van vertrek.Daar hebben we een hutje genomen in plaats van de tent op te zetten. De volgende morgen zijn we aan de duitse kant van de Our verder gegaan. Daar geen smalle rotspaadjes maar een mooi breed bospad. Een eind zuidelijker zijn we om de weg iets af te korten meer duitsland ingegaan en kwamen in Dahnen waar twee mensen toevallig net over hun hefg stonden uit te kijken en geinterresseerd vroegen waar we heen gingen. Het bleken zelg Romegangers te zijn. Of we wat kwamen drinken. Neen wij wilden nog de volgende plaats halen. Een paar honderd meter verder kamen we tot de ontdekking dat dat toch niet klopte. Terug dus en Paske bleek in de achtertuin te kunnen overnachten en wij op een prachtige zolder van een oude verbouwde boerderij met onze eigen badkamer. We hebben ervaringen uitgewisseld en weten weer een paar plekken waar we van de route af moeten wijken. Zij lopen vanaf half augustus het laatste sruk van de Via Francisgena, dus misschien zien we ze in Italie nog. In Ouren hadden we ook geprobeerd een hoefsmid te vinden want de hoefschoen van Paske deden het alleen op het vlakke goed. Zo gauw de ondergrond ging hellen en modderig werd kreeg ze er schaafwonden van. En zonder gaf toch nog teveel slijtage. De hoefsmid bleek echter pas de 20e te kunnen komen. Toen we zondag een 'verkeerd' pad hadden genomen kwamen we in het Duise Wallendorf terecht. Daar kregen we telefoonnummers van hoefsmeden. En reeds de volgende dag kon er een komen. Paske stond op de camping bij de brug over de Our en is daar keurig van hoefijzers voorzien. Zo wordt ons niets bespaard maar ook veel gegeven.
En samen komen we er wel.

• 18 Juni 2008 - 10:19

Monica:

Leuk jullie verhalen te lezen.Wat een spannend avontuur!Kijk uit naar jullie wederwaardigheden.
    veel sterkte en vooral plezier.

• 18 Juni 2008 - 10:53

Dirk:

Halla Gaby un Frank, wenn ich das Fotos im Heu von Euch sehe.....kitzelt meine Nase schon...

• 18 Juni 2008 - 12:44

Marretje:

Het lopen in een rondje komt mij bekend voor, heb ik ook eens gedaan, maar zo zie je nog eens wat. Fijn dat Paske nu hoefijzers heeft. Leuk zo regelmatig iets van jullie te horen Ik wens jullie een goede voortzetting van jullie ontdekkingsreis.
    Lieve groet van Marretje.

• 18 Juni 2008 - 13:33

Tijs:

Klinkt als echt avontuur. Pieken en Dalen, tegenslagen maar ook veel leuke dingen. Het mooie is altijd dat achteraf juist die leuke dingen blijven hangen. Ik ben met de laadste loodjes bezig voordat ik vrijdag naar NL vlieg. Karlijn is al in Nederland. Even buffelen nog dus en dan twee weekjes vakantie.

Waar zitten jullie ongeveer begin volgende week. Mischien dat we nog even ons gezicht komen laten zien.

Groetjes
    Tijs

• 18 Juni 2008 - 13:34

June En Henk:

Hallo Gaby en Frank,
    Ook wij hebben een keer 17 km moeten terug lopen op onze lange wandeling.
    Maar wonderlijke dingen gebeuren en daardoor hebben jullie de kracht om door te gaan.Op naar Rome.het is leuk om jullie zo te volgen.
    gr June en Henk

• 18 Juni 2008 - 20:17

Daan:

Leuk dat jullie mede lopers tegen zijn gekomen.Wij hebben inmiddels de financiering van ons huis rond! We gaan de 12e verhuizen. Vrijdag vloeren en verf kopen... Kortom hier vanuit de stress kan ik je zeggen geniet ervan!!

• 19 Juni 2008 - 08:24

Joos:

Dag Gaby en Frank,
    Als ex-Romeloper volg ik ook jullie bijzondere tocht. Veel problemen die je niet hebt als je alleen loopt- maar ook een heel bijzondere sfeer geloof ik, met situaties die zich bij de "gewone" loper niet zo snel zullen voordoen. Hoeveel tijd hebben jullie uitgetrokken voor de hele onderneming? Want ik denk dat je vanaf nu nog wel drie tot vier maanden onderweg zult zijn. Een prachtig avontuur, geniet ervan! Ik bewonder jullie maar zeker ook Paske.
    Het allerbeste,
    Joos Olejniczak

• 19 Juni 2008 - 20:32

Geli:

schwesterherz, viel spaß im Heu, würde so gerne eure berichte verstehen aber mein holländisch ist sehwer schlecht.
    vielleicht kannst du ja mal was in deutsch verfassen?????
    viele grüße und kussis geli
    ps. weiterhin viel spaß im Heu....

• 20 Juni 2008 - 08:47

Lita:

Ik geniet van jullie avontuurlijke ervaringen. Het dieptepunt was wel wat minder, maar dat schijnt er bij te horen bij zo'n avontuur. Het ziet er trouwens heel romantisch uit op de hooizolder. Hihihi! Ik wens jullie heel veel plezier verder.
    Kop op he!
    Liefs,
    Lita

• 21 Juni 2008 - 13:35

Helga:

Vanuit Söll, jullie laatste bericht gelezen, wat een prachtig avontuur.
    Mijn eerste wandelgroep in de Wilde kaiser is goed verlopen nog een wndeldag. Ook ik kom hier geheel los van alles wat mij in nederland verbind.
    Een goede tocht gewenst!
    helga Hofmans

• 22 Juni 2008 - 19:47

Tijs:

Hoi Frank,

Wij zijn weer in Nederland aan gekomen. Ik heb geprobeert te bellen omdat we er over dachten morgen (maandag)jullie kant op te rijden. Ik begrijp inmiddels dat je telefoon niet meer werkt. Daan heeft ook niet het juiste nummer van Gaby. Kan jij ons even bellen als je dit bericht leest. Groetjes
    Tijs

• 28 Juni 2008 - 12:54

Loes:

Wat een avontuur!
    Zijn net terug uit Italie,veel gezien ,in tent ook heel nat! Veel aan jullie gedacht.
    Houd de moed erin!!!

• 28 Juni 2008 - 20:20

Sonja:

Hoi Frank en Gaby,

Leuk om jullie avonturen te volgen. Ik geloof niet dat jullie straks nog zonder Pasce kunnen. Verrassend zo die contacten onderweg. Inmiddels zijn Tijs en Karlijn en Luuk al weer weg. Het was erg fijn om ze even mee te maken. Luuk is een prachtmensje.
    Liefs en alle goeds,
    Son

• 29 Juni 2008 - 09:27

Yvonvoss@live.nl:

heel veel geluk gewest op jullie pad
    Yvon